Hunter hunted

Sitter och glor på ett riktigt spännande avsnitt av "hunter hunted". Programmet utlovar en spännande utredning av ett mystiskt fall!

Vad är jägaren och vad är villebrådet!?! Enda problemet är att programmet inleds med att de informerar om att en gammal man blir attackerad av en alligator....

Jägaren är alltså alligator, villebrådet är en 81-åring som rastar en chihuahua..... Programmet är dock amerikanskt och med hjälp av en hes berättarröst lyckas de nästan övertyga en om att det finns någon sorts spänningsmoment i det hela.... Det finns det dock alltså inte...

Nå vad mer.....? Jag är på Ljusterö, jag och Sofia har kastat boll och lekt i trädgården. Jag har kupat potatis och klippt gräset. Nu sitter jag och är lite upprörd över hur dokumentärskapare vrider på formuleringar för att få det att verka som om deras "experter" säger mer än vad de egentligen gör, eller att få det de säger att vara mer dramatiskt än vad det är.

Igår fick vi höra från berättarrösten i en dokumentär att "it's just a matter of time befo re we experience a MEGA TSUNAMI". Detta upprepades tio gånger..... sen kom det verkliga uttalandet från experten. Han sa typ, "tja, jag tror att det kommer inträffa en mega tsunami inom de närmaste 10 000 till 20 000 åren". Vi fick även höra att en megatsunami var en "civilisation ending event" och att en sådan skulle föra vår civilisation tillbaka till stenåldern. När det verkliga uttalandet kom visade det sig att detta endast gällde hawaii..... alltså att rent hypotetiskt skulle hawaii kunna skadas så mycket att det vore som på stenåldern..... Jävlar vilket anti-klimax, vem fan bryr sig om Hawaii! Nej, det ska vara som i programmet om megavulkanen som jag såg för några år sedan, där påstod det verkligen att ett utbrott från en megavulkan skulle kunna utrota hälften av alla arter på jorden. Vad fan är en megatsunami mot en megavulkan liksom..... Megadålig....

Kommentarer
Postat av: Chompen

Hunter hunted!!! Henrik fyfan, visste inte att nån annan kollade på det, har liksom skämts i det fördolda, men nu är jag inte ensam längre...

2009-09-02 @ 22:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0