Jaha, så det har blivit så nu?

Idag hände något mig, något som jag aldrig varit med om förut. Jag var ute och gick på stan. I en trappa såg jag några barn som satt och åt glass, jag funderade inte mer på det utan gick vidare. Några minuter senare när jag återvände samma väg som jag kom såg jag på de två 'barnen' och insåg att de måste vara omkring 16-17 år. Det var dock inte så att jag hade sett fel, jag registrerade bara de så uppenbart inte ännu fullt utvecklade ansiktsdragen, kläderna samt annat och kategoriserade dem som barn. Det var egentligen inget ovanligt barnsligt med just dessa 16-17 åringar, men uppenbarligen har jag blivit gammal. Jag gjorde alltså inget misstag, det är bara så att i min värld är nu två fullt normala tjejer på omkring 16-17 år barn.

Människor i gymnasieåldern skulle säkert finna detta faktum väldigt stötande, om de någonsin skulle få reda på detta det vill säga, men det kan jag ju knappast ta hänsyn till. Det känns på något sätt bra, jag hoppas att det håller i sig. Man vill ju inte bli en såndär gubbe som får fjäder så fort en fjortonåring hopsar förbi.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Känner igen det där. Gymnasieelever är barn i mina ögon, och jag tror jag alltid kommer att se personer födda senare än 1990 som det.

2008-10-02 @ 18:24:50
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0